Sales Manager Central Europe (f/m)

Our client is a global leader in Agricultural-Business, with a focus on chemicals, and has more than 20,000 employees worldwide. The marketing and product development activities of the group are led by the German sales office. To strengthen this team in Hessen, we are searching for a Sales Manager Central Europe.

Your Tasks:

  • Develop sales and market implementation plans for your markets, in coordination with the Sales Manager and with Marketing.
  • Lead and accompany the introduction of new products
  • Be responsible for the sales of both standard and premium products
  • Support budget planning, medium-term planning, and sales and revenue estimates
  • Carry out regular cost and sales analyses for your markets and manage pricing design according to the results
  • Create monthly reports and communicate all business-relevant market information
  • Be the central contact point for internal and external customers and be responsible for the care of existing customers and the development of new customers.
  • Ensure that annual targets (volumes, prices, customer strategy) are met
  • Manage collaborations for the joint development of new distribution and marketing concepts

Your Qualifications:

  • Successfully completed sales-related practical training or studies in business studies or economic-engineering
  • Good knowledge of marketing, from large interaction with the marketing area, would be desirable
  • Experience in fertiliser and pesticides industries, as well as the agricultural and chemical trade, would be an advantage
  • Preferably familiar with enterprise resource planning software, such as SAP or Oracle
  • Very strong proficiency in English, other foreign languages are a plus
  • Strong negotiation skills and high communication ability
  • Personal initiative and teamwork skills, with a structured and reliable way of working
  • Residence in the area is desirable, but being based Germany-wide is also possible. „Home office“ arrangements are possible on agreement

Einsatzort

Hessen

Beschäftigungsart

Full-time

Eintrittstermin

a.s.a.p.

Highlight

Company vehicle Pension Corporate health management plan

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Interested?

Then our HR consultants, Juliane Wefers and Stephanie Roll, look forward to hearing from you. Even if you have not yet thought specifically about a job change, we would be very pleased to start a conversation with you.

Please send your application documents with your current annual salary and the notice period, under the reference number 1021811 to the address opposite. Confidentiality and the consideration of blocking notices are a matter of course.

bewerber@wefersundcoll.de 

oder

Wefers & Coll. Unternehmerberatung GmbH
Unter den Eichen 26
26122 Oldenburg

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Unser Mandant ist ein renommiertes gemeinnütziges Krankenhaus der Akut- und Regelversorgung. Das Haus mit insgesamt 9 Fachabteilungen und über 300 Betten liegt in einer attraktiven Region in NRW und erfreut sich einer hohen Akzeptanz bei Patienten und Zuweisern. Neben der regionalen Grundversorgung werden weitere medizinische Schwerpunkte auf höchstem medizinischen und pflegerischen Niveau angeboten. Allein in der zweigeteilten Medizinischen Klinik werden pro Jahr über 7.000 Patienten stationär und über 6.000 Patienten ambulant behandelt.

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Wefers & Coll. ist seit über 20 Jahren als inhabergeführte Unternehmerberatung mit den Schwerpunkten Headhunting und Führungskräfteentwicklung im Markt bundesweit unterwegs. Wir unterstützen Unternehmen, wenn es darum geht, bedeutende Vakanzen mit den besten, verfügbaren Kandidaten zu besetzen. Zudem begleiten wir Unternehmen bei der Führungskräfteentwicklung und bieten auch eigene offene Seminare hierzu an.

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Unser Mandant gehört bundesweit zu den führenden mittel­ständischen Wirt­schafts­prüfungs- und Beratungs­ge­sell­schaften mit über 350 Partnern und Mitarbeitern an zehn Stand­orten und ist eingegliedert in einer weltweiten Allianz. Seine Nähe zum Mandanten und die langjährigen, stabilen Mandantenbeziehungen aufgrund der hohen gelebten Beratungskompetenz zeichnen ihn aus. Vor Ort am Hauptsitz arbeiten Sie interdisziplinär zusammen mit Wirtschaftsprüfern, Steuerberatern, Rechtsanwälten, IT- und Unternehmensberatern.

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